مراسم خاکسپاری پیکر پروین بهمنی دوشنبه برگزار می شود

مراسم خاکسپاری پیکر پروین بهمنی دوشنبه برگزار می شود

مراسم خاکسپاری پروین بهمنی(خواننده و پژوهشگر موسیقی قشقائی) روز دوشنبه 3 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی به نقل از روابط‌ عمومی‌ موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم خاکسپاری زنده یاد پروین بهمنی دوشنبه 3 آبان ساعت11 صبح با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

 پروین بهمنی از خوانندگان و پژوهشگران ایل قشقایی و خالق آثاری در حوزه موسیقی و آواهای مادرانه (لالایی ها) بعد از یک دوره بیماری 29 مهرماه، در 72 سالگی دارفانی را وداع گفت.

بهمنی در سال 1327 در شیراز، ایران به دنیا آمد. به واسطهٔ مادر و دایه‌اش با موسیقی قشقایی آشنا شد. پدرش، غلامرضا بهمنی بهمن بیگلو، از صاحب‌سبک‌های موسیقی قشقایی و از علاقه‌مندان و موسیقی‌دانان ایل قشقایی بود. بهمنی دوران تحصیلی خود را در مدرسه تربیت معلم شیراز گذراند واز دانش‌سرای عشایری فارغ‌التحصیل شد. بعد از آن 16 سال به عنوان آموزگار مشغول بود. او همزمان با آموزگاری به فعالیت‌های هنری مشغول بود. پروین بهمنی ردیف موسیقی ایرانی را فراگرفت کرد و پس از آن به موسیقی قشقایی روی آورد. موسیقی قشقایی را از موسیقیدانانی همچون محمدحسین کیانی، حبیب گرگین‌پور، غلامرضا بهمنی و محمدقلی خورشیدی آموخت.

او در سال 1380 گروه «حاوا» به سرپرستی خود را به ثبت رساند و با آن گروه موسیقی قشقایی و دیگر مناطق عشایری فارس و همچنین موسیقی شیرازی را اجرا کرد.